zohor

سایت ضد فراماسونی و ضد شیطان

zohor

سایت ضد فراماسونی و ضد شیطان

آمریکا فرسوده تر از آن است که به ایران حمله کند

تحلیلگر معروف انگلیسی:
آمریکا فرسوده تر از آن است که به ایران حمله کند
آمریکا به قدری به دلیل جنگ های مختلف خسته است که حتی اگر ایران در آستانه ساخت سلاح اتمی هم قرار بگیرد، حمله نخواهد کرد و به اسرائیل نیز هرگز این اجازه را نخواهد داد.
به گزارش گرداب به نقل از گلف نیوز، "پاتریک سیل" در مقاله ای با اشاره به فرسایش شدید قدرت آمریکا، تصریح کرد که این کشور در حال خروج آرام اما مطمئن از منطقه است و ایران اگر در آستانه ساخت سلاح اتمی هم باشد، نمی تواند به ایران حمله کند و اجازه چنین کاری را به اسرائیل نیز نمی دهد.»

این تحلیلگر انگلیسی امور خاورمیانه در این مقاله اشاره کرد: «به ندرت سران جهان عرب، فعالان، حاکمان، روشنفکران و هم‌قطاران آنان با این حجم چالش رو به رو می شوند که امسال تابستان با آن رو به رو هستند. همه امور در داخل و خارج جهان عرب در حال تغییر است.»

به نوشته سیل، دو مشکل اساسی اکنون وجود دارد که چگونگی حل آن بر آینده جهان عرب موثر است:
مشکل نخست که روشن تر است، موج انقلابی منتشرشده در تمام منطقه است. سوال اصلی این است که چگونه می توان مطمئن شد که انرژی بزرگی که نیروی مردمی آن را تولید کرد، اثر مثبت خواهد گذاشت نه اثر منفی؛ بدین معنا که آیا این انرژی که بهار عربی تولید کرد، سبب می شود که جهان عربی عادلانه، با ثبات و شکوفا به جای خشونت و آشوب خلق شود؟»

پاتریک سیل تغییر سیاست و راهبرد آمریکا و اروپا را مشکل دوم خواند و افزود: «بی شک آمریکا و متحدان غربی آن نیروهای نظامی خود را آرام ولی با گام هایی مطمئن از خاورمیانه و آسیای میانه خارج خواهند کرد. همچنان که چتر امنیتی غرب که دیرزمانی است (از زمان جنگ جهانی دوم) مشخصه منطقه شده است، اندک اندک برچیده خواهد شد. این روند عملا در عراق و افغانستان و پاکستان آغاز شده است؛ همچنان که پایگاه های آمریکایی در خلیج فارس امری استثناست که وجود آن زیاد دوام نخواهد داشت.»

این تحلیلگر انگلیسی نوشت: «به نظر می رسد آمریکا به دلیل چند جنگ خسته و درمانده شده است. مجموعه بدهی های آن 14 هزار و 500 میلیارد دلار است؛ یعنی معادل کل درآمد سرانه این کشور. ظاهرا هزینه 900 میلیارد دلاری امسال آن برای عملیات دفاعی و نظامی در سالهای بعد چندان دوام نخواهد آورد. آمریکا از جهان اسلام و جهان عرب عقب نشینی می کند تا انرژی خود را روی چین که آن را رقیب جهانی خود می بیند، متمرکز کند. شکست باراک اوباما در تحمیل راهکار دو کشور بر اسرائیل دلیل ضعف آمریکاست و میزان سیطره فعالان حامی اسرائیل بر سیاست آمریکا به خصوص سیاست خاورمیانه ای آن را نشان می دهد.»
 
منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد